Krossad snowboardkarriär

Min skidskräck, som jag trodde jag kommit över de senaste veckorna i backen, tog ny fart, när Pernille fick en snowboard i huvudet och fick sy 5 stygn (vilket medfört att hon och Rémi kan reta mig för att jag inte har ett snygg stilfullt ärr nära tinningen) och jag fick höra att en av de irländska tjejerna på skolan just brutit hela armen. Nu kommer jag aldrig att våga bli snowboardproffs. Var tvungen att titta till Pernille lite i helgen då hon inte får vara ensam för läkaren. Jag fick tillstånd att ringa när jag ville, och gärna mitt i natten för att kolla så hon inte var medvetslös. Ringde således från en fest kl 01.30 natten mellan fredag och lördag för att kolla läget och det var bra. Dagen efter när vi satt i hennes kök och drack te så kom hon dock inte ihåg att jag hade ringt, det verkar som om hon på något sätt lyckats svara i sömnen. Människor kan göra konstiga saker ibland.

Söndagen spenderades med en bilutflykt till Schweiz. Fem personer från 5 olika länder i världens minsta bil. Ett kort stopp i Genève och sen vidare till Lausanne, där jag faktiskt varit innan när jag var väldigt liten och mina föräldrar hade vänner som bodde där. Mycket vacker stad om än snaskigt dyr. Vi var ändå tvungna att gå Starbucks och dricka världens dyraste godiskaffe.

Sen måste jag säga att en på en sunkig måndag så kan det vara riktigt trevlig att prata av sig lite på Msn om historier från Tanzania, mellanstadiediscon, isprinsessor, förlovningar och kvalitén i att vara lite lagom socialt missanpassad. Lycka till Märta.

Kommentarer

Populära inlägg