Hemkomst

Efter att ha sovit en sådär 5 timmar i en soffa på flygplatsen i Lyon så tog jag det mest lugnt med familjen i lördags. I Söndags var en bra dag iaf. Jag såg Emil Jensen i pildamsparken och han var alldeles underbar och spottade ur sig en massa poesi och visdomar om livet som borde vara självklarheter men som vi människor aldrig riktigt fattar iaf. Konserten avslutades med att han konstaterade att det inte finns någon olycklig kärlek. Det är bara alla idioter som inte vill ha en som gör en olycklig. Sen träffade jag en massa imer-folk och miljöpartister, och det blev Först Öl på nyhamn (eller Mööl som jenny kanske skulle sagt) med Jenny, Clayton och deras vänner , och sen mer Öl på Cuba Café, med Sanna, Rasmus, Johanna, Karolina mfl. Det kändes konstigt att inte gå hem till Nobelvägen efteråt utan istället behöva ta bussen till Lomma. Nåväl, jag får tillbaks lägenheten i september.

Måste planera en aktivitet till Jiingijamborii nästa vecka. Det är tydligen ett nätverk med riksdagsledamöter som ska ha en aktivitet på världsförbättrarbyn, och tanken är att jag ska vara där och ha koll på läget, då det kommer att vara olika politiker där varje dag. Jag googlade på namnen och där verkade inte finnas någon grön politiker med. Mest borgare, samt några sossar och en vänsterpartist. Jag har lekt med tanken på att klä mig olika beroende på vilka politiker som är där. Typ ha kostym när det är en moderat och palestinaschal när vänsterpartisten är där.

Idag har jag fikat på Ariman med David och Jakob. ett annat nostalgiskt ställe. David kanske ska flytta in nära mig, då kan vi hänga fett och ofta. I helgen blir det nog familjen på Kb på fredag och sen Grabbkväll med Öl och tv-spel på lördag.

Kommentarer

Populära inlägg