Ani Here I Come!

Sedan jag var 16 år så har jag varit såld på Ani Difranco. Vet inte riktigt hur det började, tror att det var en kompis som spelade en låt på en fest och jag fastnade för de knivskarpa texterna, blandningen av stilar och hur hon kunde blanda politik och känslor på ett så bra sätt. Att se Ani live har varit något av en dröm. Hon har ju dock haft en förmåga att nästan aldrig komma till skandinaven och de få gånger hon spelat här så så har det givetvis hänt något som gjort att jag inte kunnat se henne. 2003 när hon spelade i köpenhamn var jag och vandrade i Wales, och 2005 när hon skulle spela på hultsfred så blev det inställt på grund av att hon skadat handen. Vilket nästan var tur för mig då Hultsfred var utsålt och jag hade inte fått någon biljett. Jag hade nog blivit ännu mer bitter och irriterad om hon spelat där och jag inte kunnat se det.

I måndags så träffade jag iaf Sara Enetoft och fick reda på att hon och Alex Chamberland skulle till Amsterdam i oktober för att se Ani live. Jag kunde inte motstå frestelsen att hänga med och brände mina sparade slantar på en biljett till Amsterdam. Ser fram emot det som fan. Det kan bli något av ett religiöst ögonblick.

Kommentarer

Populära inlägg