Koman är slut

Fan vad jag blivit dålig på att skriva här. Hamnade i någon slags Bloggkoma när jag kom hem från Frankrike. Förhoppningsvis har jag vaknat upp nu och jag ska försöka skärpa mig lite. Jag tror att bloggandet kan vara bra för mig, oavsett om någon känner för att läsa det jag skriver eller inte. Ibland är det bra att få ut lite intryck och iaf kunna inbilla sig att någon annan kanske läser dom.

Sedan början av Juli har jag iaf varit på Jiingijamborii och lekt riksdag med kidsen, sommarjobbat som säljare åt GODEL och börjat plugga c-kursen i mänskliga rättigheter samt lite juridik på distans i Lund. Tanken är att jag ska vara fil-kand i januari. Då måste jag dock få klart c-uppsatsen i tid. Jag har tänkt att den ska handla om företags sociala ansvar.

Jag har flyttat in på Nobelvägen igen. Lägenheten var i fint skick så jag har uppenbarligen haft mer tur än flera av mina vänner som hyrt ut i andra hand. David bor dessutom jättenära mig nu då han flyttat in på spånehusvägen. David jag och Eric har som projekt att ha en matlagningspool för att i slutändan få i oss bättre mat. I onsdags resulterade detta projekt i någon slags potatisgratäng innehållandes quornfärs, vitkål och spenat. Detta projekt kan kanske så småningom resultera i en ny ihopimproviserad kokbok, alternativt matlagningsprogram för ungkarlar.

Kommentarer

Populära inlägg