Fyra dagars feberfrossa senare

Sista dagen pa Gobal Greens sa tog folk sig i kragen och holl tidschemat. Jag kommer ihag att jag var mycket imponerad, da samtliga resolutioner antogs i konsensus. De tva viktigaste sakerna som antogs var antagligen de 21 punkterna for det 21:a arhundradet samt resolutionen om Global Greens Framtid. Det ser ut som om Global Greens kommer att fa en mer formaliserad struktur med anstallda etc... Jag tror att det kan vara en bra ide.

Jag ar annars valdigt nojd med att den svenska delegationen lyckades fa punkten om asylratten andrad i 21-punktsprogrammet. Orginaltexten sa bara att var och en har ratt till en rattvis asylprocess, medan den nya sager att flyktingbegreppet sa som det definieras i genevekonventionen behover uppdateras till dagens forhallande, sa att aven exempelvis, de som idag raknas som skyddsbehovende, miljoflyktingar eller ekonomiska flyktingar inkluderas. Det ar verkligen skumt att vi ska ha en definition av flykting baserat pa forhallandena efter andra varldskriget, nar verkligheten ser helt annorlunda ut idag. Det viktigaste ar om folk behover fly, inte varfor.

Slutligen sa verkar det som om en veckas tidiga morgonar och sena brasilianska kvallar har tagis ut sin ratt. Jag vaknade med hog feber i mandags, och har inte hamtat mig an. Den bara ligger kvar dar, a sa fort jag tror jag borjar bli battre sa kommer den tillbaks igen. Nu nar jag er tillbaks i bolivia sa har jag inte ens kvar mina sota brasilianska beundrarinnor som kom med presenter och medicin.

Kommentarer

Anonym sa…
Fredrik! Hur mår du?
Vi måste skrive vår ideen för seminaren med tysk och svenska grön ungdom nächsta år! Vi måste arbeta tillsamma för en grön europa! :)

Populära inlägg