Sommarlov

Jag hade planerat att åka till Paris den här helgen men stannade hemma för att jag inte visste datumet för min omtenta i folkrätt, vilket alltså skulle kunna vara nu i helgen om jag hade otur. Jag stack till skolan i morse för det skulle sitta lappar uppe idag med datum. När jag kom dit så fick jag reda på att jag tydligen inte kunde få tiden innan kl 17 då den skulle ligga ute på nätet. Jag stack hem och somnade om istället. När jag vaknade letade jag igenom listor över studenter som var inskrivna till omtentorna på nätet men hittade varken mitt namn eller ett datum. Jag upptäckte sen att jag hade jag fått ett mail där det stod att mitt underkänt bara var preliminärt och att en jury med andra lärare gått igenom alla tentorna igen idag och höjt mitt betyg till 10 som är precis godkänt. Ingen omtenta alltså. Får se om jag kan fixa en biljett till Paris så fort som möjligt nu när jag är en Fri man.

Kommentarer

Populära inlägg