Rädda Teletubbies

Här i Grenoble finns en linbana men blinkande bollar som kallas för le télépherique. När min syster var här så tyckte hon att det lät som teletubbies och kallade den för teletubbiesbanan. Sen dess har jag inte kunnat låta bli att gå och tänka lite extra på teletubbies.

Nu kan det snart bli så att de polska barnen inte får titta på teletubbies. Jag läste i en artikel i Le figaro igår att den polska regeringen börjat undersöka om teletubbies uppmanar barn till att bli homsexuella då Polens regering har bestämt sig för att bekämpa allt som kan få barn att bli homsexuella. Bland annat har utbildningsministern föreslagit en lag för att förbjuda lärare som ägnar sig åt "homosexuell propaganda".

En polsk läkare uttalar sig i artikeln om att det kan finnas ett gömt budskap i teletubbies som sprider homosexualitet. Tinky-winky, den blå teletubbien bär nämligen på en handväska trots att han är en kille. Läkaren visste redan innan att Tinky Winky hade en handväska men trodde då att det rörde sig om en tjej. Ett antal psykologer håller nu på att undersöka om detta påverkar barn till bli homosexuella.

Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.

Kommentarer

Populära inlägg